Enemmän kauppaa kotisivujen kautta: 4 todella hyvää tapaa kerätä liidejä (osa 3)

2. Julkaise liidi laadukkaan sisällön ympäröimänä

Kun tuotat sivuillesi sisältöä, laadukasta sellaista, Google pitää siitä. Saat siis lisää kävijöitä sivuillesi.

Saat myös tällä tavoin asiakkaasi entistä vakuuttuneemmaksi ammattitaidostasi.

Julkaise liidimagneettisi paikassa, jossa aiheesta on jo ennestään paljon tietoa.

Voit vaikka kirjoittaa artikkelin rasvanpolton fysiologiasta ja proteiinisynteesista. Artikkelin alkuun, väliin ja loppuun sijoitat painikkeen (ns. CTA-painike) josta saa ladattua kiinnostavan tietopaketin, jossa on valmis 2 viikon painonpudottajan ruokavalio ja resepti täydelliseen avokadopastaan.

Tietopaketin tilaajille voit sitten sähköpostilla myydä verkkovalmennustasi tai PT-palveluja.

59% markkinoinnin ammattilaisista sanoo, että tehokkain yksittäinen myyntikanava on edelleen sähköpostimarkkinointi.

3. Puhu lujaa

Mitä tällä tarkoitan, on se, että käytä vahvoja ilmasuja. EN SIIS TARKOITA TÄTÄ. Vaan tätä: Muista katsoa mieletön vinkki numero 4, se on tajuttoman tehokas ja ampuu myyntisi pilviin.

Shokeeraavat otsikot ovat iltapäivälehdistä tuttuja ja niistä käytetään nimitystä klikkiotsikko. Tiedän, klikkiotsikot ovat ärsyttäviä, mutta mistähän luulet johtuvan sen, että niitä käytetään.

Ne toimivat.

Jos et halua tehdä perinteistä klikkiotsikkoa, jossa otsikon avulla ammutaan niin korkealle ja kovaa, ettei se enää vastaa itse artikkelia, tuota sellainen artikkeli, josta voi saada aikaan shokeeraavan otsikon.

”Katso nämä mielettömät 5 laihdutusvinkkiä. Vinkki kolmosta ei voi uskoa todeksi.” Lista, check, kutkuttavan kiinnostavaa hypetystä, check.

Pyri lähestymään myös verbien kautta, ei pelkästään ylistyssanojen. Tätä et tiennyt… , Uskoisitko tätä… , Pärjäisitkö ilman tätä enää.. jne.

4. Rakenna silta ilmaisen ja maksullisen väliin

Kun olet onnistunut luomaan sisältöä joka kiinnostaa, jakamaan liidimagneetin asiakkaille ja saanut kerättyä kasan yhteystietoja, niitä on syytä tarkastella tarkemmin.

Kaikki eivät ole maksavia asiakkaita. Luonnollisestikkaan. Joukossa on niitä, jotka eivät itseasiassa ole asiakkaitasi ollenkaan. Mutta älä välitä niistä. Ne poistuvat postituslistalta vähin äänin sitten, kun lähetät ensimmäisen mainoksen, tai jo ennen sitä.

Jäljelle jää niitä potentiaalisia, joille voisi nyt yrittää myydä jotain. Voit toki vielä lämmittää joukkoa jakamalla lisää ilmaista sisältöä, mutta sen on oltava laadukasta. Vähintään yhtä laadukasta, kuin alkuperäinen.

Se, että ihmiset luottaisisivat sinuun niin paljon, että ostaisivat palveluitasi tai tuotteitasi, vaatii usein vähän lisärohkaisua. Se, että kuinka suuresta uskonaskeleesta nyt puhutaan, riippuu paljolti tuotteesta ja sen hinnasta.

Jos olet myymässä 3000€ arvoista sisustussuunnittelua ihmiselle, joka ei ole koskaan ostanut sinulta mitään, pyydät itseasiassa asiakkaaltasi aika paljon, vaikka palvelu olisi kuinka hyvä.

Entäpä jos myytkin 150€ arvoisen tunnin mittaisen videotapaamisen, jossa asiakas voi näyttää samalla hieman kotiaan ja sinä voit antaa pikavinkkejä etänä. Annat mahdollisuuden asiakkaalle sijoittaa hieman maltillisemmin ja nähdä, että olet oikeasti totta. Asiakas kyllä ymmärtää ettet voi tunnissa tehdä ihmeitä, mutta saa varmasti rahoilleen vastinetta, ymmärtää kuinka paljon asioista tiedät ja luottaa sen jälkeen sinuun aivan uudella tavalla.

Sisältö

Kirjoittaja:

Harri Maunu
Harri Maunu
Olen digimediatuotannon moniottelija. Olen kaikesta kiinnostunut generalisti, enkä saa koskaan tietää mikä minusta tulee isona. Olen tehnyt tarpeeksi virheitä ollakseni markkinoinnin asiantuntija. Opintopisteeni riittävät Insinöörin tasolle, mutta jutut sen sijaan hädin tuskin lapsen tasolle. Olen ollut yrittäjänä noin 5 vuotta, valokuvaajana, videotuottajana ja sen jälkeen digimedian ja markkinoinnin parissa.

Mikäli sinulle heräsi kysyttävää kirjoituksesta tai mieltäsi painaa jokin muu kinkkinen ongelma, ole rohkeasti yhteydessä meihin.

Kysyminen ei meillä maksa mitään.