Kaksi arvokasta testiä kotisivujen laadun parantamiseksi (Osa2)

Testi 2: Vertailua

Lähtötilanne on lähes sama kuin ensimmäisessä testissä, mutta tässä sinun tulee valmistella tilannetta niin, että otat kolmen kilpailijan kotisivut valmiiksi auki. Valitse kilpailijat eri kokoluokista. Yritys jonka epäilet selviytyvän juuri ja juuri, siitä hieman isomman ja sitten alan ykkösen.

Suorita siis sama testi, mutta nyt ollaan tilanteessa jossa testihenkilö on hieman päässyt jyvälle termeistä ja palvelusta.

Pyydä häntä vertailemaan näitä kolmea sivua ja kertomaan, minkä näistä firmoista hän valitsisi tekemään työn, olkoot se nyt edelleen puun kaataminen pihalta.

Kuuntele ja kirjoita ylös. Kuuntele syyt miksi testihenkilö valitsi kyseisen yrityksen.

Ole kuitenkin skeptinen, sillä harvoin ihminen kertoa valinnan todellista syytä. Ostopäätökset tehdään lopulta usein niin tunteella.

Nappaa tästä kuitenkin talteen tärkein opetus. Kuka on paras. Mitä tämän firman sivuilla on ja voisiko niitä samoja asioita olla sinun sivuillasi.

Ja muista, että totuus sattuu. Ja yleensä mitä enemmän se sattuu. sitä enemmän sinulla on aika muuttaa omia mielipiteitäsi (ja kotisivujasi).

Vaikka sinusta se, että hienoilla valokuvilla ei ole mitää tekemistä sen kanssa kuinka hyvin osaat suorittaa öljynvaihdon kaivinkoneeseen, mutta

jos asiakas on sitä mieltä, että näytät amatööriltä, olet sitä.

Meillä on muutama hyvä kikka saada asiakkaat ostamaan. Asiakkaamme ovat tehneet niillä valtavia myyntejä. Paljastan näistä hieman myöhemmin lisää.

Sisältö

Kirjoittaja:

Harri Maunu
Harri Maunu
Olen digimediatuotannon moniottelija. Olen kaikesta kiinnostunut generalisti, enkä saa koskaan tietää mikä minusta tulee isona. Olen tehnyt tarpeeksi virheitä ollakseni markkinoinnin asiantuntija. Opintopisteeni riittävät Insinöörin tasolle, mutta jutut sen sijaan hädin tuskin lapsen tasolle. Olen ollut yrittäjänä noin 5 vuotta, valokuvaajana, videotuottajana ja sen jälkeen digimedian ja markkinoinnin parissa.

Mikäli sinulle heräsi kysyttävää kirjoituksesta tai mieltäsi painaa jokin muu kinkkinen ongelma, ole rohkeasti yhteydessä meihin.

Kysyminen ei meillä maksa mitään.